Begeleiding voor kinderen

Wij vinden het belangrijk om met kleine, positief geformuleerde doelen te werken. Ook geloven wij in een positieve aanpak en geven wij aandacht aan de krachten van een kind en wat er goed gaat. De nadruk ligt op gewenst gedrag en ongewenst gedrag wordt niet bestraft, maar indien nodig begrensd. Verder kijken wij ook naar de functie van het ongewenste gedrag. Wat maakt dat een kind zich zo gedraagt? Wat levert het hem of haar op? Wij zien grote waarde in de pedagogische achtergrond van onze begeleiders, echter zijn jullie, ouders, de echte experts over jullie kind(eren). Het is voor ons dan ook logisch dat elke ouder de regie heeft over het traject van Phylo. Spelenderwijs wordt er gewerkt aan het behalen van individuele doelen van het kind. 

Waarom begeleiding voor uw kind? 

Onze begeleiders

Bij Phylo worden kinderen begeleid door enthousiaste studenten die een HBO- of WO-studie volgen in pedagogiek, psychologie of social work. Deze begeleiders krijgen ondersteuning en training vanuit Phylo. 

Ouders geven terug dat zij zich ontlast voelen en zijn erg positief over de band tussen begeleider en kind. 

Doelgroep

Wij bij Phylo willen ouders ontlasten door begeleiding te bieden aan kinderen die extra ondersteuning en aandacht kunnen gebruiken. Bij de kind(eren) kan er sprake zijn van uiteenlopende psychische- of psychosociale problematiek. Vaak is er ook een classificatie zoals autismespectrumstoornis of ADHD bekend. Hoewel een classificatie helpend kan zijn en soms zelfs noodzakelijk is om hulp te krijgen, vinden wij het van groot belang om maatwerk te verrichten en naar ieder kind als individu en bijbehorend karakter en gedrag te kijken.


Veel gestelde vragen